9 Mart 2014 Pazar

Ders 11. Beni Al (Pinhani) Nasıl Çalnıır? (Melodi)

Şarkıyı 2. telimizin 1. perdesinden başlıyoruz çalmaya. Tablature okumayı da bu derse kadar öğrenmiş olmalısınız. Öğrendiyseniz zaten çalmakta pek zorlanmayacaksınız. Sağ el parmak vuruşumuza ve penayla çalacakların pena vuruşlarına dikkat etmeli. Parmaklar için i ve m parmağı sırası hiç bozulmayacak. Penayla çalanlar içinde alt-üst vuruş sırası hiç bozulmayacak.



1. Kısım

2. Kısım


3. Kısım

4. Kısım


Artık tablature okumayı öğrendiğiniz için bu şarkıyı ayrıntılı olarak anlatmadım. Zorlanmadan öğrenebileceğiniz bir şarkı melodisi. Öğrenirken bastığınız notaları da söylerseniz, notaların yerlerini iyice öğrenmenize yardımcı olur. Şarkı çalışırken oldukça yavaş çalışmalı, hatasız yaptığınızda yavaş yavaş hızlandırmalısınız. 

Sormak istediğiniz soruları gitarvizyon@gmail.com adresine e-posta olarak yollayabilir ya da sayfanın sağ tarafındaki iletişim formunu doldurabilirsiniz.

3 yorum:

  1. http://www.akormerkezi.com/pinhani-beni-al-ver-7-tab_sarki-prnjdn.html

    Tam hali olarak bunu buldum doğru değil mi?
    Bir de ben parmakla çalarken i parmağımla hep aşağıdan yukarıya, penayla çalarken yukarıdan aşağıya hareket ettiriyorum. alt-üst veya i-m şeklinde de denedim ama ses olarak bir fark hissetmedim. Yanlış mı yaptığım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bulduğunuz linkteki hali doğrudur. i ve m parmağınızın ikisi de aşağıdan yukarı doğru telleri çekecek zaten. Sadece penada alt üst kuralı var. Sağ el parmaklarımızda ise kural sırayla bir i bir m. Alt üst olayı parmaklarda yok.

      Sil
  2. Ben de herhangi bir fark hissetmedim ama öyle yapmaya çalışıyorum havalı gözüksün wklsis

    YanıtlaSil